Want it? Work for it

Want it? Work for it

poniedziałek, 11 lutego 2013

Dziennik diety czyli szczuplej dzień po dniu + bieganie


Zainspirowana postem na jednym z blogów, postanowiłam zakupić sobie dziennik diety czyli szczuplej dzień  po dniu. Wszelkie notowanie moich sukcesów/porażek oraz postępów zawsze bardzo mnie motywowało. Liczę na to, że i tym razem tak będzie. Jest to forma rygoru – pilnowania samej siebie. Dziennik jest bardzo fajnie skonstruowany. Jest miejsce na zapisywanie posiłków, godzin ich spożywania a także stopnia głodu. Pozwala to zaobserwować, czy jadłyśmy coś, bo rzeczywiście byłyśmy głodne – czy dla zaspokojenia zachcianek.


Na początku są porady autorek jak go dobrze wypełniać i prowadzić. Znajduje się tam karta “O mnie”, którą należy wypełnić zanim przystąpimy do wypełniania dziennika.

Musimy uzupełnić kilka danych o sobie:
  • Imię
  • Nazwisko
  • Wiek
  • Początkowa masa ciała
  • Obwód talii
  • IBM
  • Docelowa masa ciała
  • Procent tkanki tłuszczowej
  • PPM (podstawowa przemiana materii)
  • CMP (całkowita przemiana materii)
  • Przyjmowane suplementy diety
  • Przyjmowane środki wspomagające odchudzanie.


Jak wyliczyć sobie BMI, CMP i PPM znajdziecie w poradniku. Nie jest to trudne i zajmuje niewiele czasu.
Znbajduje się tam również szczegółowy opis sposobu notowania posiłkówi wraz z przykładami, które są wypełnione źle i dobrze.
Dziennik przewiduje notatki na 3 miesiące. Myślę , że tyle czasu powinno mi wystarczyć by nabrać dobrych nawyków i zmienić swoje przyzwyczajenia na bardziej healthy :)
Jako dodatki znajdują się tam również: zadania do wykonania, polecane super produkty, kartę podsumowującą tydzień, gdzie sami przed sobą się ocenicie.

Bardzo lubię tego typu kalendarze / notesy – więc myślę, że ta metoda w moim przypadku się sprawdzi.
A jak będzie – zdam relację za 3 miesiące :)



Ponadto postanowiłam w ramach ćwiczeń cardio zacząć biegać. Bieganie jest jednak najefektywniejsze - przynajmniej u mnie. Pierwsze podejście już na dniach.
Ciekawe jak organizm zareaguje na takie zmiany :)

3 komentarze:

  1. też bym chciała biegać ale niestety nie mam dobrych butów do biegania.. :(

    zapraszam do mnie, dopiero zaczynam.;)

    OdpowiedzUsuń
  2. i jeszcze jedno: gdzie kupiłaś ten dziennik?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziennik zakupiłam oczywiście w EMPIKU :)
    POLECAM!

    OdpowiedzUsuń