Want it? Work for it

Want it? Work for it

niedziela, 16 czerwca 2013

Dieta IGpro

Po ostatniej wizycie u endokrynologa dostałam zalecenie stosowania się do diety o niskim indeksie glikemicznym. Nie jestem w ogóle zorientowana co ma ile IG, w związku z tym szukałam pomocy w internecie. Znalazłam dietę, która mnie zaciekawiła.
Zakupiłam dietę z Vitalii - Dieta IGpro.



Zgodnie z informacjami na stronie Vitalii:


Indeks glikemiczny wyraża średni % wzrost stężenia glukozy we krwi po spożyciu 50 g węglowodanów. Kiedy zjemy batonik i popijemy go słodkim napojem, zostają one rozłożone na cukier prosty - glukozę. W pierwszej chwili czujemy przypływ energii,jesteśmy weselsi. Wysoki poziom cukru we krwi jest jednak szkodliwy dla organizmu, dlatego ma on swój mechnizm obronny - insulinę. Kiedy insulina zostaje wydzielona do krwi poziom cukru obniża się. W rezultacie już po 1-2 godzinach zaczynamy odczuwać zmęczenie, rozdrażnienie, trudności w koncentracji i najchętniej znów zjedlibyśmy "coś słodkiego". Insulina przyczynia się do spowolnienia procesu spalania tłuszczów i sprzyja magazynowaniu ich. Tłuszcze, które w normalnych warunkach byłyby spalone zostają odłożone w postaci tkanki tłuszczowej. Im zatem niższy indeks glikemiczny, tym mniej opisanych wyżej reakcji zachodzi.Muszę więc zwracać uwagę na to co jem. Mam nadzieję, że ta dieta mi w tym pomoże.


Rozpoczynam swoją przygodę z dietą IGpro !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz