Want it? Work for it

Want it? Work for it

poniedziałek, 2 września 2013

DIETA 1200 kcal ubogopurynowa

Na moim talerzu we wrześniu będą się przewijać produkty ściśle powiązane z zaleceniami od dietetyka. W ostatnim czasie zbytnio popuściłam sobie pasa, przez co moje menu obfitowało w potrawy zarówno wysoko kaloryczne jak i wysoko purynowe. Chciałabym dokładniej trzymać się zaleceń lekarskich. Mam nadzieję, że dzięki temu uda mi się zaobserwować znaczące zmiany na wadze. Z pewnością będzie to miało również odzwierciedlenie w moim wynikach lekarskich.

Zacznę przede wszystkim od przybliżenia wam czym są puryny*

Związki purynowe zawarte w produktach żywnościowych ulegają w organizmie rozkładowi do kwasu moczowego. Dlatego przy skłonności do hyperurykemii (nadmiaru kwasu moczowego we krwi) należy ograniczyć dowóz substratów do produkcji kwasu moczowego do ok. 500 mg na dobę. Aby nie przekroczyć tej liczby należy spożywać najwyżej raz na dzień 100 g mięsa, ryb lub wędlin. Podroby zawierają duże ilości związków purynowych i dlatego są one bezwzględnie przeciwwskazane. Także spożycie niektórych produktów roślinnych bogatych w puryny powinno być ograniczone. Dotyczy to: roślin strączkowych, kapusty, brukselki.

Jak widać, moim wrogiem jest przede wszystkim mięso, wszelkie wędliny, oczywiście również alkohol. Przyznam szczerze, że nigdy nie stosowałam diety ograniczającej spożycie mięsa. Może to być całkiem ciekawe doświadczenie. Na pierwszy rzut sprawdzę, czy będę bardzo głodna po ścisłym przestrzeganiu rozpiski jedzeniowej z poniższej tabelki:
DZIEŃ 1


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz